sobota, 3 września 2011

Chrupiące gofry

Nareszcie znalazłam przepis na gofry, które smakują jak te kupowane, z budki. Lekkie i chrupiące, długo pozostają świeże. Podane z ulubionymi dodatkami będą wyśmienite na śniadanko lub kolację.



Chrupiące gofry

Składniki na 5-6 sztuk:

1 szklanka mleka
1 szklanka mąki
1 jajko
pół łyżeczki proszku dopieczenia
szczypta soli
2 łyżki oleju
opcjonalnie łyżka lub dwie cukru

Wykonanie:
Mleko wlewamy do miski, dodajemy żółtko, mąkę zmieszaną z proszkiem, sól, olej (ewentualnie cukier) i miksujemy na gładką masę. Białko ubijamy na pianę, delikatnie łączymy z ciastem. Ciasto wylewamy na rozgrzaną gofrownicę i pieczemy około 4-5 minut.


Zawsze przygotowuję gofry z podwójnej porcji, następnego dnia opiekam je w tosterze i smakują wyśmienicie! Smacznego!

24 komentarze:

  1. Dziękuję Ci za ten przepis- jak tylko kupię gofrownicę, zrobię goferki ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbowałam gofry.I muszę przyznać że są naprawdę chrupiące :) Dziękuję za ten idealny przepis :)))))))))))).

      Usuń
  2. Właśnie robię i... zobaczymy (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam i wyszły super, dzięki za przepis na gofry

      Usuń
  3. czy ma pani sprawdzona gofrownicę? mam straszną ochotę na te gofry, wyglądają przepysznie... proszę podać nazwę, dzięki i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, myślę że każda o mocy od 1000W będzie dobra. Ja posiadam firmy MPM Product. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. mi wyszły gumowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie problem gofrownicy. Ja próbowałem na dwóch. Z tego samego ciastana jednej wyszły gumowe, na drugiej super chrupiące. Warto zwracać uwagę na moc urządzenia. Multifunkcyjne z wymiennnymi wkładami nie są do tego najlepsze.

      Dziękuję za przepis. Wyśmienite. Osobiście dodaję też cukier wanilinowy, poprawia smak.

      Usuń
    2. Po wyjęciu trzeba oprzeć na czymś żeby odparowaly najlepiej

      Usuń
  6. Zgadzam się, wszystko zależy od gofrownicy. Raz kupiłam taką 3w1 i nie dość ze gofry były gumowe to po kilku razach urządzenie się spaliło. Zainwestowałam więc w mocną gofrownice i od tej pory gofry są takie jak trzeba!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł z tym odgrzewaniem gofrów w tosterze :) Piękne zdjęcia :) Zapraszam do mnie :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/04/waffles-with-strawberries-gofry-z.html Pozdrawiam new york muffin

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszły pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet jak wyjdą miękkie to są pyszne :)
    Miękkie wyszły mi dwa razy, ale wiem już dlaczego:
    1. użyłam mąki żytnio - pszennej eko,
    2. użyłam mąki kukurydzianej,
    reszta składników zawsze ta sama, urządzenie i temperatura ta sama.
    Cieszę się, że tym razem zdecydowałam się na zwykłą pszenną mąkę z Lidla, bo zaczęłam wątpić w siebie i sprzęt, he he.
    Były pysznie chrupiące... nie ma to jak prosty przepis :)
    Paulina C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również miałam kilka podejść zanim wyszły mi chrupiące gofry. Najważniejsze to się nie zrażać tylko próbować. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Przepis wydaje mi się bardzo dobry i warty szybkiego wypróbowania. Sama robię gofry na kilka sposobów w zależności od chęci na dany smak. Zawsze staram się dodawać jakieś dodatki w postaci owoców czy słodkiej polewy. Od siebie prosty przepis jaki się zawsze udaje http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-idealne-gofry/ polecam oczywiście dodać jakieś dodatki. Dziękuję za ten przepis, postaram się go wypróbować jak najszybciej, znając moje dzieciaki będzie to bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis identyczny, ja czasem zamieniam olej na roztopione masło, gofry mają wtedy lekki, maślany posmak. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Chodzi o odgrzewanie w urzadzeniu na sandwicze czy w tym co sie robi grzanki?:) za chwile pierwszy raz w zyciu robie gofry z tego przepisu:) mam nadzieje ze wyjda bo chodza za mna juz dlugo dlugo....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odgrzewanie w urządzeniu do robienia grzanek/tostów :)

      Usuń
  12. Gofry genialne. Mam gofrownice dezala, duza moc. I wyszły extra chrupiące, goście super się zajadali... dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jednak nie ma nic lepszego niż gofry wypiekane w profesjonalnym urządzeniu. Ale pomysł brzmi fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam gofry, ale nigdy mi nie wychodzą jak te z budek z goframi. Może na tym przepisie będą bardziej chrupiące. Często mam problem z tym że powstaje w moich zakalec, ale może to wina gofrownicy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda przepis bardzo dobrze. Na razie u mnie nigdy nie wychodzą za dobre, jakkolwiek nie robię na dowolnych przepisach to zawsze są inne niż te z budek z goframi. Teraz wypróbuję ten przepis, może będzie lepiej, bo składniki i proporcje tutaj sugerowane są trochę inne niż te co wykorzystywałem do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają pysznie, samemu robię trochę inaczej ciasto. Ale na fotce mnie zachwycają z tego przepisu. A jeszcze jak polać czekoladą, mniam mniam.

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...