środa, 25 kwietnia 2012

Seromakowiec

Nigdy nie przepadałam za makowcem, ale połączenie sera z makiem bardzo mi się spodobało :) Użyłam gotowej masy makowej z puszki (Bakallandu) dzięki temu zaoszczędziłam trochę czasu i miałam mniej pracy. Polecam!



Seromakowiec

Składniki na blaszkę 24x24: 

Na kruche ciasto:
450g mąki pszennej
300g masła lub margaryny
3 żółtka
140g cukru pudru
szczypta soli
łyżka cukru w prawdziwą wanilią
3 łyżki gęstej śmietany

Na masę makową:
puszka gotowej masy makowej
2 jajka

Na masę serową:
600g zmielonego twarogu
3 jajka
1 budyń waniliowy
70g miękkiego masła
100g cukru pudru
3 łyżki śmietany
sok z połowy cytryny
skórka otarta z 1 cytryny

Wykonanie:
Ciasto: wszystkie składniki zagniatamy szybko w ciasto, owijamy folią spożywczą i schładzamy godzinę w lodówce. Po schłodzeniu ciasto dzielimy na 2 części (1/3 i 2/3). Mniejszą część wkładamy z powrotem do lodówki (a najlepiej do zamrażalnika). Resztę ciasta rozwałkowujemy na grubość około 1cm i wykładamy nim spód tortownicy wyłożonej natłuszczonym papierem do pieczenia. Ciasto nakłuwamy widelcem i podpiekamy około 15 minut w temperaturze 200 stopni.

Masa makowa: masę makową przekładamy do miski, miksujemy z 2 żółtkami. Białka ubijamy na pianę, lekko mieszamy z masą makową. 
Masa serowa: masło ucieramy na puszystą masę, dodajemy cukier i żółtka. Następnie dodajemy ser i ucieramy. Pod koniec dodajemy śmietanę, skórkę i sok z cytryny oraz budyń. Białka ubijamy na pianę, mieszamy lekko z masą serową. 

Na podpieczony spód wykładamy masę makową, rozprowadzamy równo. Następnie wylewamy masę serową. Resztę kruchego ciasta ścieramy na tarce o grubych oczkach na wierzch ciasta. Ciasto pieczemy około godziny w 180 stopniach. Po upieczeniu wyłączamy piekarnik i zostawiamy ciasto na około 10 minut. Wyjmujemy i zostawiamy do całkowitego wystudzenia.


Źródło: seromakowiec.

15 komentarzy:

  1. bardzo apetyczne to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię to połączenie - sera i maku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też ten duet przypadł do smaku :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. jaka śmietana? ile %n tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
  5. I do ciasta i do masy serowej kwasna smietana 18%.

    OdpowiedzUsuń
  6. Budyn dodajemy w proszku czy juz ugotowany?

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę piekła na wigilię zobacze co mi z tego wyjdzie... :P

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie się zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam! wyszedł mega przepyszny!!! rodzinka zadowolona, zostało kilka kawałków zaledwie :D Dziękuję za przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, czy do ciasta można użyć mielony twaróg w kostce z Biedronki? Tłusty czy półtłusty?
    Pozdrawiam, Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można wykorzystać mielony twaróg kostce, ja zwykle kupuję półtłusty. Pozdrawiam również :)

      Usuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...