wtorek, 19 czerwca 2012

Burgery warzywne

Chciałbym dzisiaj polecić pewien gadżet kuchenny, który niedawno sobie kupiłam. Wcześniej byłam raczej sceptycznie nastawiona do takich rzeczy, ale postanowiłam się przekonać jak jest naprawdę. Mini siekacz do warzyw sprawdził się rewelacyjnie, najlepiej przy siekaniu cebuli (czynność niezbyt przeze mnie lubiana). Na filmiku można poznać cały zakres jego możliwości :) Sprawdziłam ceny podobnych produktów na polskim rynku i troszkę mnie zaskoczyła ich wysokość (50-65zł), ja nabyłam ten przyrząd za połowę tej ceny. 



Dzisiaj polecam burgery warzywne, smakiem nie ustępują tym mięsnym. Można je podać z frytkami, w bułce lub ze świeżymi warzywami.




Burgery warzywne

Składniki na około 10 małych burgerów:

5 średnich ziemniaków
1 czerwona cebula
ząbek czosnku
1 marchewka
pół szklanki groszku zielonego
2 różyczki brokuła
pół szklanki startego żółtego sera (można użyć parmezanu)
1 żółtko
2 łyżki sosu sojowego
przyprawy: sól, pieprz, pieprz cayenne
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki bułki tartej + szklanka do panierowania

Wykonanie:
Ziemniaki obieramy i gotujemy do miękkości. Rozgniatamy widelcem lub tłuczkiem i studzimy. Brokuł gotujemy na półtwardo, przelewamy zimną wodą i studzimy. Groszek gotujemy około 5 minut, odcedzamy i studzimy. Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Cebulę i czosnek kroimy w kostkę, podsmażamy na łyżce oliwy. Dodajemy marchewkę, lekko solimy i dusimy kilka minut, aż warzywa zmiękną. Studzimy. Ziemniaki przekładamy do miski, dodajemy przesmażoną cebulę z marchewką, groszek, pokrojony drobno brokuł, ser żółty, żółtko, 2 łyżki bułki tartej, doprawiamy solą, pieprzem, sosem sojowym, dodajemy natkę i dokładnie wyrabiamy masę. Masa nie powinna kleić się do rąk, jeśli jest kleista dodajemy więcej bułki tartej lub mąkę. Z masy formujemy nieduże, okrągłe burgery, panierujemy je w bułce tartej i smażymy,y na złoty kolor na rozgrzanym tłuszczu. Osączamy na ręczniku papierowym.




3 komentarze:

  1. Pysznie!
    Burgery warzywne idealne na taki ciepły czas.
    Wspaniała kompozycja składników.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ten "chopper" to nie przypadkiem z Asdy? tez taki mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chopper nie z Asdy. Widziałam takie w różnych sklepach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...