poniedziałek, 24 września 2012

Muffiny dyniowe z czekoladą

Sezon na dynię w pełni, dlatego u Nas pojawiły się przepyszne muffiny z dynią i czekoladą. Cudownie wilgotne, o pięknym kolorze i niepowtarzalnym smaku. Polecam!




Muffiny dyniowe z czekoladą

Składniki na około 15 muffinek:

2 niepełne szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
łyżeczka przyprawy do piernika
łyżeczka sody oczyszczonej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
110g roztopionego masła
1,5 szklanki puree z dyni
tabliczka gorzkiej czekolady (100g)

Wykonanie:
Czekoladę kroimy dość grubo. Formę do muffin wykładamy papilotkami lub silikonowymi foremkami. Piekarnik nagrzewamy do 175 stopni (u mnie z termoobiegiem).

W jednej misce łączymy suche składniki (mąka, cukier, przyprawa do piernika, soda, sól, proszek do pieczenia, czekolada). W drugiej mieszamy puree z jajkami oraz przestudzonym masłem. Mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy widelcem do połączenia składników (niezbyt długo). Ciastem napełniamy przygotowane foremki do 3/4 wysokości, pieczemy około 20-25 minut. Smacznego!



Źródło: muffiny dyniowe. 

7 komentarzy:

  1. robiłam w okresie dyniowym i są rewelacyjne :)



    _________________________________
    zapraszam do siebie dopiero się rozkręcam

    http://tymczasemunatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie w jakiej postaci dodawać jajka do tych muffin z czekoladą czy ubite czy całe czy osobno żółtka i ubite białka

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jeszcze jedno pytanie jak robisz puree z dyni

    OdpowiedzUsuń
  4. Jajka dajemy w całości. Aby uzyskać puree z dyni należy przekroić dynię na 4 części, oczyścić z pestek, ułożyć na blaszce do pieczenia skórką do dołu i piec w 180 stopniach aż zmięknie (w zależności od grubości 30-60 minut). Po upieczeniu wybieramy miąższ ze skórki i miksujemy na puree.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za pomoc napewno zrobię mam nadzieję że mi równie fajnie wyjdą jak twoje teraz sporo rzeczy robiłem z dyni racuchy zupy naleśniki dynię marynowaną w curry ale muffinek jeszcze nie robiłem. Sądzę że będą pyszne wyglądają obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekłam jeszcze ciasto dyniowe, smakuje jak sernik. Dynia w słodkich wypiekach smakuje fantastycznie! Pozdrawiam i smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne!! Nie miałam masła, więc dodałam pół szklanki oleju. Wyszły rewelacyjnie! Dziękuję:-) Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...