poniedziałek, 18 czerwca 2012

Lody bananowe z czekoladą

Sezon lodowy czas zacząć! Dopiero teraz, gdyż kilka dni temu nabyliśmy maszynkę do lodów i jestem nią zachwycona! Nadaje lodom niesamowitej puszystości i miękkości. Kilkakrotnie próbowałam robić lody bez maszynki i niestety nigdy nie byłam zadowolona z efektu. Z maszynką wykonanie lodów staje się znacznie szybsze, wystarczy przygotować masę na lody, resztę wykona maszyna :) Gdy przygotowałam masę na lody wypełniała połowę pojemnika w maszynce (około 500ml). Pod koniec mieszania (40 minut) masa prawie wypływała mi z maszynki! Maszynka ma pojemność 1 litra, dla Naszej niedużej rodzinki w sam raz :)
W instrukcji mojej maszynki podane było, by przygotowaną masę na lody najpierw zmrozić 4 godziny, dopiero potem przełożyć do maszynki. W takim przypadku lody można jeść od razu po skończeniu pracy maszynki. Ja zrobiłam odwrotnie, najpierw 40 minut "kręciłam" masę w maszynce, dopiero potem ją wstawiłam do zamrażalnika. Przy następnej turze lodów wypróbuję sposób z instrukcji i zobaczę czy jest jakaś różnica.


Lody bananowe z czekoladą

Składniki na 1 litr:

200ml zimnego mleka
100ml śmietanki kremówki
3-4 banany
sok z cytryny
50g cukru pudru
pół tabliczki czekolady (mlecznej, gorzkiej lub białej)

Wykonanie:
Banany obieramy, kroimy w plasterki i skrapiamy sokiem z cytryny. Następnie miksujemy lub rozgniatamy widelcem i mieszamy z mlekiem. Kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem, dodajemy ją do bananów i mleka. Masę wlewamy do przygotowanej wcześniej maszynki do lodów, dodajemy pokrojoną drobno czekoladę. Po wymaganym czasie (podanym w instrukcji maszyny) lody przekładamy do pojemnika i wstawiamy do zamrażalnika.
Oczywiście bez maszynki również można przyrządzić lody, gotową masę przekładamy do pojemnika, wstawiamy do zamrażalnika i co godzinę ją mieszamy do momentu, aż masa się dobrze zmrozi.




Akcja lodowa:



2 komentarze:

  1. Muszę zrobić koniecznie ! Pysznie wygląda :) A jaką masz maszynkę do lodów?? możesz jakąś polecić??

    OdpowiedzUsuń
  2. Swoją maszynkę kupiłam w sklepie Lidl i jestem bardzo zadowolona. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...