piątek, 28 września 2012

Kurczak w sosie żurawinowym

Danie dla miłośników słodkich sosów. Kurczak w sosie żurawinowym, podany z ryżem na pewno zaskoczy Was smakiem :) Polecam!




Kurczak w sosie żurawinowym

Składniki na 4 porcje:

4 piersi z kurczaka
przyprawy: sól, pieprz, curry

Na sos:
100g żurawiny suszonej
1 cebula
ząbek czosnku
szklanka bulionu drobiowego
łyżka soku z cytryny
łyżka koncentratu pomidorowego

Wykonanie:

Mięso myjemy, osuszamy i kroimy w kostkę 2 x 2cm. Oprószamy solą, pieprzem,curry i wstawiamy na 30 minut do lodówki. Następnie podsmażamy na oliwie kilka minut. Odkładamy w ciepłe miejsce.

Sos: żurawinę przekładamy do miseczki, zalewamy wrzątkiem (tak, by woda tylko przykryła owoce) i odstawiamy na godzinę. 
Na oliwie podsmażamy drobno posiekaną cebulę i czosnek. Dodajemy namoczoną żurawinę (ja dodałam wraz z wodą), przecier, bulion i dusimy pod przykryciem, aż żurawina zmięknie i sos zrobi się gęsty. Sos można zmiksować blenderem. Pod koniec dodajemy mięso, doprawiamy do smaku sokiem z cytryny, solą, pieprzem i curry. Dusimy kilka minut i gotowe.


4 komentarze:

  1. danie pyszne, ja zamiast ryżu proponuję kaszę jaglaną

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczne, polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dni temu trafilam na Twoj blog. Wypróbowałam jak do tej pory 3 przepisy kurczak w sosie żurawinowym , schab w sosie morelowym i surówka z kapusty pekińskiej. Wszystko było proste w przygotowaniu i bardzo smaczne. Podobają mi się takie przepisy kiedy z prostych składników mozna zrobić bardzo smaczne obiady. Tym bardziej je doceniam ponieważ jestem matką dwojki dzieci i często brakuje i czasu i pomysłów. Super że masz tak duzo propozycji na swoim blogu na pewno będę z niego bardzo często korzystać Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Boru w niebiesiech, jakie to było dobre! Dawno nie trafiłam na tak pyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń

Aby dodać komentarz nie trzeba posiadać żadnego konta, najprościej wybrać opcję Anonimowy i podpisać się pod komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...